Ali za izvajanje digitalnega marketinga ustvariti svojo ekipo, ali najeti marketinško agencijo?

V svetu marketinga se rado pojavi vprašanje ali za izvajanje (predvsem) digitalnega marketinga ustvariti ekipo znotraj svojega podjetja, ali je bolje najeti digitalno marketinško agencijo? Pripravili smo članek, kjer tehtamo in primerjamo različne vidike ene ali druge izbire.

Primerjava stroškov marketinške agencije in lastne marketinške ekipe

Predno se lotimo primerjave moramo imeti v mislih kako veliko je podjetje, ali si lahko privošči svojo marketinško ekipo, na katerih kanalih oz. medijih se stranke podjetja nahajajo in kakšne so njihove navade

Da ustvarite svojo ekipo, ki bo celostno skrbela za izvajanje različnih digitalnih marketinških storitev potrebujete kader z znanjem:

  • Spletne optimizacije (SEO).
  • Oglaševanja na Googlu.
  • Poznavanje družbenih omrežij (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin) – priprava rednih in zanimivih objav ter oglaševanje na vsaki izmed naštetih platform. Mimogrede, kar nekaj zanimiv informacij o uporabi družbenih omrežij lahko najdete na blogu socialna omrežja za podjetja.
  • Poznavanje spletne analitike (običajno Google Analytics).
  • Poznavanje sestave in upravljanje s spletnimi stranmi (večina spletnih strani uporablja WordPress platformo).
  • Znanje različnih oblikovalskih orodij, kot je na primer Adobe paket (Photoshop, Indesign, Illustrator, ipd.)
  • Poznavanje vsebinskega marketinga in znanja iz področja »copywritinga«.

Za vse zgoraj naštete dejavnosti potrebujemo vsaj 2 zaposlena, pa še to govorimo o kadru z večletnimi izkušnjami v digitalnem marketingu (običajno z ozadjem iz digitalne marketinške agencije).

Recimo, da bruto mesečna plača enega zaposlenega stane 2000 € (za lažjo oceno številko poenostavimo), s tem da enkrat letno zaposleni prejmejo tudi regres (recimo 1000 €). To vas to letno za dva zaposlena stane nekje 50.000 €.

Na drugi strani so stroški digitalnih marketinških agencij različni, odvisno od vaših zahtev in potreb ter cen storitev posamezne agencije (ki se med agencijami lahko precej razlikujejo).

Običajno je strošek agencije sicer nižji od plač dveh zaposlenih (v marsikaterem primeru tudi od plače enega zaposlenega).

6 vidikov, na katere morate biti pozorni v primeru sodelovanja z digitalno marketinško agencijo ali pri snovanju interne marketinške ekipe

Komunikacija

Za komunikacijo z marketinško agencijo boste običajno porabili nekoliko več časa, ker kadra nimate v svojih prostorih ampak komunicirate s podjetjem na drugi lokaciji. V primeru lastne ekipe imate zaposlene na voljo v sosednji pisarni.

Kadrovanje

V primeru, da želite ustvariti svojo ekipo morate sprožiti kadrovski proces iskanja primernih kandidatov na trgu.
Običajno se v podjetjih težava pojavi takrat, ko v svojih vrstah nimajo zaposlenega z znanjem ali izkušnjami na področju digitalnega marketinga in se soočajo z izzivom, kako kader preizkusiti.
V primeru, da se odločate za marketinško agencijo, s tem nimate težav. Agencije imajo zadostne kriterije in izkušnje kako privabiti dober kader, ob enem pa običajno skrbijo tudi za redno izobraževanje.

Znanje

V primeru lastne ekipe je odvisno kakšno ozadje ima vaš izbran kader. Imajo za seboj bogato paleto različnih uspešnih projektov ali so na svojem področju šele začetniki.

V kolikor izberete kompetentno agencijo z dokazljivimi referencami in rezultati, ste lahko glede znanja in izkušenj brez skrbi. Uspešne marketinške agencije so običajno založene z različnimi projekti, na katerih svoje znanje redno nadgrajujejo in imajo za vsako področje svojega specialista.

Dober zgled marketinške agencije z dokazljivimi referencami je na primer marketinška agencija Adeo.

Podrobno poznavanje podjetja

Vaša lastna ekipa bo skozi čas bolje spoznala vaše podjetje, produkte ali storitve, kar vodi v to, da boste določene delovne procese precej izpopolnili.

V tem se sicer lahko skriva tudi past. Glede na to, da na projektih konstantno sodelujete z (na primer) dvema sodelavcema, se lahko zgodi, da vam enostavno zmanjka idej. V tem primeru vam lahko na pomoč priskoči digitalna marketinška agencija (tudi v kombinaciji z interno marketinško ekipo) in ponudi sveže ideje.

Imejte v mislih, da v marketinški agenciji zaposleni skrbijo za različne naročnike in so posledično izpostavljeni različnim izzivom. Praktično so primorani h konstantni rasti na področju kreative, statistične analize in nenehnim inovacijam.

Vodenje in organizacija

Ne smemo pozabiti na primerno vodenje in organizacijo. V svoji marketinški ekipi poskrbite, da ima vsak izbran kader svoje odgovornosti. Toplo priporočamo da določite vodjo, ki bo v skladu z zastavljenimi cilji skrbel za kakovostno in pravočasno izvedbo projektov.

Marketinške agencije vam običajno določijo vodjo projektov, s katerim ste nenehno v stiku in skrbijo za izvedbo vseh vaših projektov. V tem primeru ste lahko nekoliko bolj brezskrbni.