Upravljanje socialnih omrežij – zakaj in kako biti drugačen od ostalih

Na spletu obstaja malo morje različnih orodji za upravljanje socialnih omrežij, od različnih načrtovalnikov objav (tehnične rešitve), do priročnikov in napotkov, kaj in kdaj objaviti.

Načrtovalniki in priročniki so sicer izredno uporabni in vam lahko ponudijo smernice za nove objave, sploh če ste v svetu socialnih omrežij šele začetnik in se pri svojih objavah lovite in še nimate razvitega občutka ali vizije, kako objave pripraviti na zanimiv in privlačen način.

Skozi čas se boste sicer soočili z vprašanjem, ali ste pri svojem delu unikatni in kreativni? Se s svojimi objavami in vsebino razlikujete od vaše konkurence ali zgolj sledite sistemu, ki vas na dolgi rok pelje v povprečje ali celo pod povprečje?

Zakaj stopiti iz povprečja, se vam to sploh splača?

Na kratko, da. Na slovenskem trgu podjetja na široko uporabljajo socialna omrežja iz preprostega razloga – v znani zgodovini še nikoli ni bilo lažje (in cenejše) na vsakodnevni ravni stopiti v stik z maso vaših potencialnih odjemalcev.

V kolikor ste pri upravljanju socialnih omrežij uspešni imate na dlani različne pozitivne učinke:

  • Gradnja blagovne znamke.
  • Redna komunikacija z vašimi strankami.
  • Z vašimi sledilci lahko brezplačno delite novosti, nove izdelke ali storitve.
  • V kolikor zgradite pozitivno in odzivno bazo sledilcev, bodo z veseljem odgovorili na vaša vprašanja ali vam v komentarju opisali pozitivne izkušnje z vašimi izdelki.

Še bi lahko naštevali. Vse to se pozitivno odraža pri gradnji zaupanja v vašo blagovno znamko. Posledično boste boljše rezultate želi tudi na drugih kanalih, kot je na primer oglaševanje na Googlu, PR člankih, večji obisk na sejmih in podobno.

6 primerov, s katerimi lahko začnete že danes

Sliši se zanimivo, ampak kako stopiti iz ustaljenega sistema in pričeti z objavami, ki bodo za vaše bralce zanimive? Našteli smo nekaj primerov s katerimi si lahko pomagate.

Za pomoč smo prosili Adeo marketinško agencijo, ki z upravljanjem socialnih omrežij že več let beležijo izredno pozitivne rezultate.

1. Stopite v stik z znanci, ki vaših izdelkih ali storitev ne poznajo

Znancu predstavite ponudbo vašega podjetja in si zapišite vsa njihova vprašanja. Na podlagi zastavljenih vprašanj lahko ustvarite bogat nabor različnih objav na socialnih omrežjih, ki bodo za vaše sledilce zanimiva in informativna.

2. Svojim sledilcem predstavite svoje prostore in sodelavce

Ta strategija sicer ni nobena skrivnost in ste jo verjetno že večkrat videli na različnih profilih, vseeno toplo priporočamo, da jo upoštevate.

Vaši sledilci s predstavitvijo prostorov in sodelavcev stopijo v stik s podjetjem še predno stopijo v vaše prostore, ali si ogledajo vaše izdelke. Vedo, da za izdelki ali storitvami stojijo ljudje, ki jim zaupate v tolikšni meri, da ste jih izpostavili celo na socialnem omrežju.

Zunanjost trgovine v središču mesta

3. Kompleksen izdelek ali storitev postopoma predstavite na enostaven način (lahko v več delih)

Kompleksen izdelek razčlenite na 5 (po potrebi več ali manj) delov in ga predstavite postopoma. Na tak način se boste vsakemu posameznemu elementu vašega kompleksnega izdelka posvetili v miru. Ne pozabite v objavi označiti, da gre za objavo, ki je sestavljena iz več delov. Na primer, na koncu predstavitve izdelka dodajte (1/5) in razložite, da boste izdelek predstavili v petih delih.

Dodatna prednost razčlenitve je tudi ta, da lahko za vsak posamezen del namenite različne slike ali poglobljen video posnetek .

4. Predstavite zgodbo lastnika podjetja in zakaj se je odločil/a za ustanovitev podjetja

Ljudje imamo radi zgodbe, še posebej zgodbe, ki so se razvile iz vizije, želje, trdega dela in železne volje po uspehu. Zgodba lastnika podjetja je vpeta v vse kotičke poslovanja. Zakaj jo ne bi predstavili sledilcem?

Ob enem predstavite, kako se je vizija vašega podjetja razvila, kako so se iz vizije razvile vrednote podjetja in kakšno je vaše poslanstvo (v širšem smislu, kako z vašimi izdelki in storitvami pripomorete k izboljšanju življenj ljudi). Vaši sledilci se bodo z vami lažje poistovetili.

5. Z bralci delite zabavne ali nerodne zgodbe vašega podjetja

Ta korak je sicer odvisen od resnosti panoge v kateri poslujete. V primeru, da ponujate zdravila, pripomočke za zdravje ali ostale izdelke, kjer tovrstne objave niso primeren, se jim izognite.

V kolikor pa ste v panogi kjer ste lahko malce norčavi, vam ta korak priporočamo. Če se vam je nerodno izpostavljati, lahko zanimive primere najdete tudi na spletu, na primer:

Dvigalo, v katerem je ena oseba. Nad osebo je napis "introverts when the elevator doors close before anyone can get on", humorno prikazuje naravno introvertiranih oseb.

6. Predstavitev izdelka z video posnetkom, ki ga posnamete sami

Verjetno eden izmed najtežjih primerov upravljanja socialnih omrežij.

Mogoče pa vas kdo od zaposlenih preseneti in pokaže talent za nastopanje, še več, nekateri to zelo radi počnejo. Sicer ni nujno, da med nastopom govorite, posnamete lahko uporabo izdelka (na primer vožnja novega modela kolesa in med tem predstavite posamezne dele, ki so na kolesu še posebej zanimivi) in pripravite montažo video posnetka, ki je podoben klasičnim predstavitvenim posnetkom.

Kako nadaljevati?

Uspešno upravljanje socialnih omrežij je težje, kakor se sprva zdi. Edina prava pot je vztrajnost in vaja, skozi čas boste dobili občutek, kakšne objave so za vaše sledilce najbolj zanimive (na podlagi všečkov, komentarjev in delitev objav).

Prav tako predlagamo, da najdete nekaj primerov različnih profilov (priporočljivo je, da niso v isti branži) in jim sledite. V vmesnem času boste prišli do obdobja, ko boste s težavo unikatni in takrat si lahko pomagate z idejami drugih, če ne drugega, lahko te ideje prikrojite po svoje in jih uporabite takrat, ko boste naleteli na kreativni krč.